Sukces działu naukowego fotelik.info: Zrobiliśmy testy zderzeniowe w Hiszpanii!
Dział naukowy fotelik.info przeprowadził ZDALNIE testy zderzeniowe w hiszpańskim instytucie Idiada
Dział naukowy fotelik.info dopiął czegoś, co wydawało się niemożliwe. Zorganizował własne testy zderzeniowe w hiszpańskim instytucie Idiada na potrzeby pracy naukowej. Zadanie było dodatkowo utrudnione, ponieważ testy były robione… zdalnie!
Nie jest tajemnicą, że fotelik.info skupia w swoich szeregach najzdolniejszych inżynierów z najlepszych uczelni. Dział naukowy rozwija się prężnie i kilka dni temu powiększył się oficjalnie o kolejnego młodego naukowca. Mowa tu o inżynierze Jakubie Nosalskim, który obronił swoją pracę dyplomową na piątkę, a jednocześnie stworzył nowy rozdział w historii polskiej biomechaniki zderzeń.
Praca inżynierska Jakuba Nosalskiego “Analiza odpowiedzi dynamicznej manekina Q1.5 w foteliku dziecięcym wyposażonym w poduszkę powietrzną na podstawie wyników z czołowych testów zderzeniowych” jest pierwszą tego typu pracą w Polsce, dodatkowo wykonaną na najwyższym poziomie. Nawet prace doktorskie (!) dotyczące tej dziedziny (fotelik samochodowy z poduszkami powietrznymi) nie zbadały dotychczas tematu w praktyce, lecz jedynie w teorii.
Testy zderzeniowe na zamówienie działu naukowego fotelik.info odbyły się z dbałością o każdy szczegół
Na zlecenie fotelik.info zostały przeprowadzone testy zderzeniowe w hiszpańskim instytucie Idiada. Ze względu na pandemię musiały się one odbyć zdalnie, co okazało się dodatkowym utrudnieniem. Na szczęście dział naukowy fotelik.info pod okiem mgr. inż. Daniela Wdowicza poradził sobie i z tym problemem. Fotelik Maxi-Cosi AxissFIX AIR został poddany próbom w różnych konfiguracjach i ustawieniach. Ostatecznie praca powstała, została obroniona na piątkę i może stanowić punkt odniesienia do dalszych badań dziecięcych fotelików samochodowych z poduszkami powietrznymi.
Czy fotelik samochodowy 9-18 kg Maxi-Cosi AxissFIX AIR z aktywną poduszką powietrzną, zamontowany przodem, może (w wyjątkowych sytuacjach) stanowić zamiennik fotelika RWF dla dzieci, które z ważnych względów nie mogą jeździć tyłem do kierunku jazdy? Na podstawie wyników pracy Jakuba Nosalskiego i działu naukowego fotelik.info odpowiemy zwięźle: warto rozważyć taką opcję.
Na ten temat nagramy jednak kolejny film. Postaramy się również wyniki badań ze wszystkimi wykresami i siłami przełożyć “z inżynierskiego na polski”. Jesteśmy świadomi zawiłości analiz inżynierskich, ale zależy nam na tym, aby użytkownicy fotelików samochodowych chcący zapewnić swoim dzieciom jak najlepsza ochronę mogli czerpać korzyści z badań naukowych fotelik.info.
Sukces naukowy fotelik.info! Już niebawem film z objaśnieniem wyników testów zderzeniowych fotelika 9-18 kg Maxi-Cosi AxissFix Air
Jedno jest pewne: takiej pracy inżynierskiej jeszcze w Polsce nie było! Kuba, jesteśmy z Ciebie dumni!